Усе навiны

Якім быў 2022 год для МТС: юбілей, развіццё інфраструктуры сеткі, рост інтэрнэт-трафіка, інавацыйныя сэрвісы і сацыяльныя праекты

«Два дзесяцігоддзі кампанія МТС працуе ва ўмовах высокіх стандартаў і ставіць перад сабой амбіцыйныя мэты, каб даваць якасныя і даступныя паслугі сувязі жыхарам Беларусі. За гэтыя гады мабільны інтэрнэт і інавацыйныя сэрвісы сталі неад'емнай часткай жыцця людзей. Нашы абаненты на высокіх скарасцях глядзяць струменевае відэа, працуюць і вучацца анлайн, а таксама робяць пакупкі, дзе б яны ні знаходзіліся. МТС пастаянна працуе над тым, каб выводзіць на рынак высокатэхналагічныя сэрвісы, актуалізуе тарыфныя планы і робіць іх больш даступнымі, а таксама пашырае інфраструктуру сеткі.

Нам важна ісці наперад і прапаноўваць унікальныя рашэнні, таму што галоўны паказчык эфектыўнасці працы кампаніі - абаненты, якія выбіраюць МТС, карыстаюцца digital-прадуктамі і застаюцца з намі доўгі час. Мы ўдзячныя ім за давер, а таксама нашым партнёрам - за тое, што яны заўсёды адкрытыя для супрацоўніцтва

МТС зарэкамендаваў сябе не толькі як тэхналагічны брэнд, але і як сацыяльна адказная кампанія. Мы паслядоўна падтрымліваем і рэалізуем уласныя праекты, каб паляпшаць якасць жыцця людзей ва ўсіх рэгіёнах краіны».

Уладзіслаў Андрэйчанка,
Генеральны дырэктар кампаніі МТС

Фінансавы рост

МТС у 2022 годзе працягнуў актыўна развіваць бізнес. Пра эфектыўнасць дзейнасці кампаніі кажа рост ключавых фінансавых паказчыкаў: выручка ў мінулым годзе павялічылася на 6,8%, а паказчык OIBDA – на 9,2%. Чысты прыбытак кампаніі павялічыўся на 7,3% у параўнанні з 2021 годам.

Рост даходаў звязаны з узрослым на 15,3% спажываннем паслуг перадачы даных. Акрамя таго, на 2% вырасла колькасць data-карыстальнікаў.

Развіццё тэлекамунікацыйнай інфраструктуры

У 2022 годзе МТС працягнуў пашыраць доступ да паслуг сеткі 4G па ўсёй Беларусі сумесна з інфраструктурным аператарам beCloud. У прыватнасці, у сельскай мясцовасці Брэсцкай вобласці былі ўключаныя 165 базавых станцый у новым для рэгіёна стандарце LTE-800. У канцы года гэты дыяпазон упершыню з'явіўся і ў Гродзенскай вобласці. У іншых абласцях у 2022 годзе ўключылі 110 дадатковых базавых станцый LTE-800. Паралельна праводзілася пашырэнне ёмістасці сеткі 4G у дыяпазонах 2600 і 1800 Мгц.

Усяго ж у 2022 годзе ў Беларусі сетка LTE павялічылася на 495 новых базавых станцый: 289 - у дыяпазоне 800 Мгц, 178 - у дыяпазоне 1800 Мгц і 28 - у дыяпазоне 2600 Мгц.

За мінулы год спажыванне мабільнага інтэрнэту ў сетцы 4G вырасла на 21%. Усяго мабільныя абаненты прапампавалі каля 820 тыс. ТБ даных і прагаварылі каля 529 млн гадзін.

Пачалося тэсціраванне тэхналогіі RAN Sharing (Radio access network), якая выкарыстоўваецца для дыяпазону 900 Мгц і прадугледжвае сумеснае выкарыстанне сетак радыёдоступу і інфраструктуры двума мабільнымі аператарамі. RAN Sharing дазволіць пашырыць пакрыццё сеткі і палепшыць якасць сувязі і перадачы даных у аддаленых населеных пунктах і цяжкадаступных месцах. Усяго ў 2022 годзе ў рамках тэсціравання гэтай тэхналогіі было запушчана 369 дадатковых сектараў 3G у сельскай мясцовасці.

Таксама ў мінулым годзе была ўкаранёная тэхналогія VoLTE. Яна дазваляе абанентам МТС адначасова размаўляць па тэлефоне і карыстацца мабільным інтэрнэтам без страты інтэрнэт-злучэння ў сетцы 4G.

Да канца 2022 года МТС завяршыў двухгадовы маштабны праект па мадэрнізацыі сеткі: абнаўленне ўнутрыгарадской апорнай транспартнай сеткі сувязі ў Мінску, абласных і буйных раённых цэнтрах. Спецыялісты замянілі абсталяванне больш як на 1000 аб'ектах кампаніі. Функцыянал новай архітэктуры сеткі дазваляе падключаць перадавыя тэхналогіі, у тым ліку базавыя станцыі 5G.

Тарыфы МТС: безлімітныя тэлефанаванні і інтэрнэт

Драйверамі актыўнага спажывання мабільнага трафіка ў мінулым годзе сталі новы тарыф «Безліміцішча Х» i лiнейка «Супер» («Супер 1», «Супер 5», «Супер 20» и «Супер 30») з безлімітамі мінут і інтэрнэтам без пераплат. А для дзяцей і падлеткаў быў распрацаваны тарыф «Супер Junior».

Яшчэ адна эксклюзіўная прапанова — Падпіска «МТС Прэміум» з дадатковым трафікам, безлімітам мінут, доступам да відэасэрвісаў, а таксама зніжкамі на шэраг паслуг МТС.

Гандлёвая сетка МТС

У 2022 годзе мы працягнулі пашыраць асартымент салонаў сувязі і інтэрнэт-крамы shop.mts.by. У іх прадстаўлена каля 800 розных мадэляў тавараў: смартфоны, планшэты, ноўтбукі, смарт-гадзіннікі, тэлевізары, тавары «разумнага дома» і шмат іншага. Колькасць прададзеных тавараў у мінулым годзе ў інтэрнэт-краме вырасла на 9% у параўнанні з 2021 годам. Усяго на сайце гандлёвай пляцоўкі было аформлена каля 180 тыс. заказаў.

Воблачныя тэхналогіі бізнесу

Усё больш кампаній з прыватнага і дзяржаўнага сектараў выбіраюць МТС Cloud.У прыватнасці, узрос попыт на мадэль IaaS – інфраструктуры як сэрвісу. Вялікі выбар інструментаў і тэхналогій, індывідуальны падыход і рэалізацыя рашэнняў «пад ключ» выступаюць асноўнымі фактарамі запатрабаванасці МТС Cloud.

Таксама кампаніям стала даступнае аб'ектнае захоўванне вялікіх аб'ёмаў даных з гібкім маштабаваннем. Рашэнне адпавядае стандарту Amazon S3. Доступ да папулярных сэрвісаў у сферы бяспекі адкрыла партнёрства двух лідэраў IT-рынку – МТС і Kaspersky. Цяпер для эфектыўнага адлюстравання кіберпагроз беларускі бізнес можа падключыць сэрвісы на базе Kaspersky Anti Targeted Attack Platform (KATA) і Kaspersky Endpoint Detection and Response (KEDR), Kaspersky Unified Monitoring and Analysis Platform (KUMA) і інш.

FinTech МТС

Новыя магчымасці ў 2022 годзе даў карыстальнікам сэрвіс МТС Грошы.Была запушчаная паслуга «МаніБокс», якая дае магчымасць атрымаць на рахунак 100 рублёў з адтэрміноўкай плацяжу. Імі можна папоўніць баланс абаненцкага нумара, здзейсніць плацеж, разлічыцца ў магазіне і на запраўцы.

МТС Грошы ўвесь час пашырае пералік сацыяльных і дабрачынных арганізацый, якім абаненты могуць пераводзіць сродкі са свайго балансу. Так, у 2022 годзе былі адкрытыя дабрачынныя нумары для 11 розных арганізацый. Акрамя таго, кампанія развівае сетку партнёраў і дае лічбавую пляцоўку МТС Грошы для анлайн-сэрвісаў. Адзін з такіх прыкладаў - магчымасць аплаты пракату самакатаў Eleven з дапамогай балансу мабільнага тэлефона.

Рост аўдыторыі лічбавых сэрвісаў

Узрасла папулярнасць праграмы Мой МТС, якая дапамагае кіраваць абаненцкімі нумарамі без візіту ў офіс або тэлефанавання ў кантактны цэнтр. Яго ўстанавілі больш за 3 млн абанентаў. У 2022 годзе абнавіўся дызайн праграмы, з'явілася функцыя аўтааплаты, адлюстраванне другой растэрміноўкі і інш.

Развіццё атрымаў і сэрвіс МТС ТБ. Акрамя абноўленай праграмы, абанентам стала даступная комплексная падпіска «Усё ўключана», у якую ўвайшлі тры анлайн-кінатэатры (START, PREMIER і more. tv) і 120 тэлеканалаў сэрвісу.

Лічбавая экасістэма таксама ўключае сэрвіс МТС Music. У ім сабраныя мільёны трэкаў, падкастаў і аўдыёкніг.

На сувязі з кліентамі

МТС увесь час развівае розныя каналы камунікацыі з кліентамі. Важным інструментам узаемадзеяння кампаніі і абанента па-ранейшаму з'яўляецца інавацыйны кантактны цэнтр МТС. Для хуткага вырашэння любых пытанняў быў укаранёны дадатковы канал зносін - віртуальны кансультант. На сённяшні дзень ён вырашае каля 70% запытаў, якія паступаюць у кантактны цэнтр без падключэння спецыяліста. Але ўсё яшчэ застаюцца актуальнымі і запатрабаванымі прамыя зносіны кліента з аператарам. У мінулым годзе было апрацавана больш за 1 млн 900 тыс. тэлефанаванняў ад абанентаў.

Альтэрнатывай галасавым кансультацыям з'яўляецца анлайн-падтрымка і бот-кансультант Мія. За 2022 год спецыялісты анлайн-падтрымкі ўжо адказалі на больш чым 123 тыс. зваротаў.

Таксама самастойна кіраваць сваім балансам абаненты могуць з дапамогай праграмы «Мой МТС».

Рэалізацыя КСА-праектаў

У 2022 годзе кампанія МТС традыцыйна прытрымлівалася прынцыпаў карпаратыўнай сацыяльнай адказнасці. Гэта знайшло адлюстраванне як у падыходах да вядзення бізнесу, так і ў рэалізацыі розных праектаў і падтрымкі сацыяльна значных ініцыятыў.

Адзін з такіх праектаў — #ІнтэрнэтБезБулінга, які МТС развівае разам з Дзіцячым фондам ААН (ЮНІСЕФ) у Беларусі. Ініцыятыва аб'яднала розныя актыўнасці, накіраваныя на прафілактыку кібербулінга сярод дзяцей і падлеткаў: адукацыйныя ролікі, тэст-трэнажоры, а таксама воркбук па антыбулінгу - на беларускай і рускай мовах.

У 2022 годзе праект #ІнтэрнэтБезБулінга заваяваў «золата» прэміі эфектыўнасці маркетынгу ADMA ў намінацыі «Сацыяльныя кампаніі камерцыйных брэндаў» і конкурсу «Брэнд года 2022» у катэгорыі «Сацыяльныя практыкі і праекты». Акрамя таго, ініцыятыва была адзначаная на фестывалі рэкламы ЛАМА і атрымала бронзу ў намінацыях «PR-кампаніі» і «Сацыяльная рэклама», а таксама спецыяльны прыз журы.

Атрымаў працяг і праект #НавучыСваіхБлізкіх. Бясплатная анлайн-школа лічбавай пісьменнасці дапамагае людзям старэйшага пакалення выкарыстоўваць тэхналогіі ў жыцці: кіраваць гаджэтамі, мець зносіны ў сацсетках і месенджарах, здзяйсняць пакупкі ў інтэрнэт-крамах, рабіць камунальныя плацяжы праз інтэрнэт.

МТС апроч уласных праектаў падтрымлівае і іншыя ініцыятывы ў сферы адукацыі, культуры і спорту.

Папярэдняя навіна

Наступная навіна