МТС пацвердзіў digital-трэнд на рост інтэрнэт-трафіка ў 2020 годзе | Навіны МТС
Усе навiны

МТС пацвердзіў digital-трэнд на рост інтэрнэт-трафіка ў 2020 годзе

Асноўным digital-трэндам ў 2020 годзе стаў рост спажывання інтэрнэт-трафіка. Аб'ём выкарыстання інтэрнэту на смартфонах ў сетцы МТС у параўнанні з 2019 годам вырас практычна ў паўтара раза, на 43,6%, у LTE-сетцы гэты паказчык павялічыўся на 56,6%. Пашырэнне сеткі 4G і дынаміка спажывання дата-паслуг забяспечылі рост ключавых бізнес-паказчыкаў МТС па выніках 2020 года, абаненцкая база аператара таксама дэманстравала рост, дасягнуўшы 5,7 мільёна абанентаў.

Воблака МТС

У сегменце В2В самым актыўным напрамкам з'яўляюцца воблачныя рашэнні, выручка ад якіх у 2020 годзе вырасла ў 4 разы. Прапаноўваючы бізнесу інавацыйныя сэрвісы, неабходныя вылічальныя рэсурсы і забяспечваючы бяспеку на базе сваёй віртуальнай інфраструктуры, МТС з'яўляецца тым драйверам, які дапамагае кампаніям аптымізаваць выдаткі і дабіцца росту прадукцыйнасці. МТС Cloud дае паслугі па стварэнні прыватных і гібрыдных воблакаў, на базе IaaS мы аказваем паслугі аварыйнага аднаўлення і рэзервовага капіравання. У 2020 годзе былі запушчаныя паслугі SD-WAN, BaaS, DRaaS.

Адзін з паспяховых кейсаў - міграцыя ў воблака МТС інфраструктуры гандлёвай сеткі 21vek.by. МТС Cloud аператыўна даў кліенту віртуальную інфраструктуру, якая адпавядае патрабаванням адной з самых буйных пляцовак e-commerce ў Беларусі, праект цалкам функцыянуе ў воблаку, што дазволіла кампаніі-заказчыку аператыўна апрацаваць заказы з пікавай нагрузкай да 30000 зваротаў у мінуту. Сярод кліентаў МТС Cloud таксама банкаўскі сектар, гандлёвыя сеткі, страхавыя агенцтвы, прамысловыя і іншыя прадпрыемствы.

У 2020 годзе МТС запусціў уласны дата-цэнтр у Мінску, узровень адмоваўстойлівасці якога аналагічны патрабаванням Tier III, а сярэднегадавы паказчык энергетычнай эфектыўнасці (PUE) - 1,28. У цэнтры апрацоўкі даных будуць развіваць некалькі кірункаў. Перш за ўсё, гэта размяшчэнне сервернага і сеткавага абсталявання МТС. Дадаткова МТС прапануе арандаваць віртуальныя рэсурсы ў якасці сэрвісу (IaaS).

Паслугі NB-IoT

МТС працягвае развіваць сетку NB-IoT для інтэрнэту рэчаў. Гэты стандарт сувязі дазваляе мноству прылад адначасова абменьвацца данымі ў рэжыме анлайн, збіраць і апрацоўваць інфармацыю дыстанцыйна і такім чынам аптымізаваць працэсы. Лічыльнікі для дыстанцыйнага маніторынгу спажывання газу з SIM-чыпамі МТС у рамках пілотаў працуюць на аб'ектах газазабеспячэння Мінска, Віцебска, Магілёва, Гродна, Брэста і Брэсцкай вобласці. Паказанні дыстанцыйна збіраюцца і адпраўляюцца па сетцы аператара на IoT-платформу воблака МТС. Там даныя захоўваюцца і апрацоўваюцца, далей інфармацыя перадаецца ў уліковую і білінгавую сістэмы прадпрыемстваў. З дапамогай інтэрнэту рэчаў таксама ажыццяўляецца маніторынг вады і электраэнергіі ў Мінску, Гомелі, Брэсце і Гродне.

Акрамя таго, у 2020 годзе МТС сумесна з вытворцам беларускага оптыка-электроннага прыборабудавання «БелОМА» пачалі вытворчасць лічыльнікаў уліку газу з магчымасцю дыстанцыйнага маніторынгу даных па тэхналогіі NB-IoT. Сегмент ЖКГ - адзін з прыярытэтных напрамкаў выкарыстання інтэрнэту рэчаў.

На аснове канцэпцыі інтэрнэту рэчаў МТС прапанаваў рашэнне для кіравання малочнай фермай на адным з сельгаспрадпрыемстваў Віцебскай вобласці. У рамках пілота больш за 120 кароў забяспечылі «разумнымі» ашыйнікамі з радыё-модулямі для дыстанцыйнага маніторынгу асноўных паказчыкаў іх здароўя. Рашэнне для сельскай гаспадаркі на аснове тэхналогіі NB-IoT распрацаванае сумесна з кітайскай кампаніяй AOTOSO. Падобны вопыт укаранёны на фермах Кітая, Вялікабрытаніі, Расіі, Чэхіі, ЗША і іншых.

Адзін з паспяховых кейсаў ў гарадскім асяроддзі - МТС падключыў да інтэрнэту рэчаў шэрынг электрасамакатаў ў Мінску. Тэхналогія дазваляе ў рэжыме анлайн вызначаць месцазнаходжанне транспартных сродкаў нават у шчыльнай гарадской забудове, іх стан, напрыклад, узровень зараду батарэі, статус паездкі або чакання.

FinTech: рашэнні МТС

Працягваючы рух у бок дыверсіфікацыі дзейнасці, у 2020 годзе МТС развіваў сэрвіс «МТС Грошы», у якім асабовы рахунак абанента трансфармуецца ў аналаг банкаўскага рахунку і дазваляе здзяйсняць плацяжы за тавары і паслугі, у тым ліку праз АРІП за кошт сродкаў на балансе смартфона. У 2020 годзе ў сэрвісе рэалізаваная магчымасць анлайн-афармлення страхавых полісаў, дэпазітаў, P2P пераводаў на карту і па нумары тэлефона, праведзеная поўная кастамізацыя інтэрфейсу мабільнай праграмы «МТС Грошы».

У сферы FinTech бачым перспектыву ў рэалізацыі праектаў па такіх напрамках, як аддаленая ідэнтыфікацыя, развіццё плацежнай і разліковай прасторы, Big Data.

Развіццё LTE-сеткі

Нягледзячы на ​​глабальную цыфравізацыю, галасавая сувязь і мабільны інтэрнэт застаюцца асноўнымі сэрвісамі МТС. Пабудова якаснай сеткі і пашырэнне пакрыцця LTE - ключавыя напрамкі дзейнасці кампаніі. Тэхналогію LTE МТС развівае сумесна з інфраструктурным аператарам beCloud. За год колькасць базавых станцый LTE у параўнанні з 2019 годам вырасла больш чым на 20%. У 2020 годзе МТС пачаў выкарыстоўваць новы дыяпазон LTE-800 у Гомельскай вобласці. Выкарыстанне 4G на частаце 800 Мгц дазволіла забяспечыць высакаскораснай сувяззю больш шырокія тэрыторыі, у тым ліку прыгарад, аддаленыя вёскі, аўтамагістралі. У выніку ахоп тэрыторыі сеткай 4G у Гомельскай вобласці супастаўны з пакрыццём 3G. Наступны этап праекту - забяспечыць 4G-сувяззю па тэхналогіі LTE-800 усю тэрыторыю Магілёўскай, Мінскай і Віцебскай абласцей. Маштабаванне 4G-сеткі ў рэгіёнах плануецца завяршыць да 2023 года.

Сёння мабільная сувязь МТС ахоплівае больш за 98% тэрыторыі краіны, на якой пражывае 99,90% насельніцтва Беларусі

У 2020 годзе МТС пратэсціраваў аўтаномную сетку 5G SA (standalone). Падчас тэстаў спецыялістам удалося разагнаць скорасці да рэкордных ў сваёй тэставай зоне - 1,472 Гбіт/сек. Дэманстрацыйная зона была разгорнутая ў комплексе «Мінск-арэна», перадавую сетку пабудавалі на ўласнай інфраструктуры з выкарыстаннем абсталявання Huawei. У перспектыве ўкараненне тэхналогіі 5G паскорыць пераход да масавага выкарыстання IoT-прылад у галіне энергетыкі, аховы здароўя, прамысловасці і ЖКГ, кіравання рабатызаванымі прыладамі.

Тарыфныя прапановы

Адзін са стратэгічных напрамкаў МТС - стварэнне канвергентных паслуг, што дазваляе сканцэнтравацца на патрэбах абанента і даць выгадныя ўмовы падчас выкарыстання комплексу прадуктаў. b2c-кліентам паслуга «X7» для карыстальнікаў праваднога інтэрнэту, у рамках якой абаненты могуць дадаткова падключыць да чатырох SIM-картаў з безлімітам мабільнага інтэрнэту і тэлефанаванняў ва ўсе сеткі.

Сярод тарыфных прапаноў драйверам росту мабільнай інтэрнэт-аўдыторыі з'яўляецца папулярны тарыф «Безліміцішча+». Акрамя неабмежаванай па аб'ёме скорасці інтэрнэту прапанова дазваляе бясплатна карыстацца сэрвісам «МТС ТБ» або анлайн-кінатэатрам ivi. Тарыф арыентаваны на хуткарослы сегмент карыстальнікаў смартфонаў і адказвае патрэбам абанентаў.

Сацыяльная адказнасць і КСА-праекты

У рамках сітуацыі з COVID-19 МТС даў медыкам бясплатны дадатковы галасавы і інтэрнэт-трафік, а таксама перадаў партыю планшэтаў для аператыўнага абмену інфармацыяй з калегамі. Адкрыты дабрачынны USSD-нумар для дапамогі медыкам у барацьбе з COVID-19. Акрамя таго, у ходзе сумеснай ініцыятывы кампаніі МТС і Беларускага Таварыства Чырвонага Крыжа больш за 12 тысяч пажылых людзей атрымалі дапамогу з дастаўкай прадметаў першай неабходнасці.

У 2020 годзе МТС і Дзіцячы Фонд ААН ЮНІСЕФ сталі актыўна працаваць з тэмай прафілактыкі кібербулінгу сярод дзяцей і падлеткаў у рамках сумеснай інфармацыйнай кампаніі «За бяспечнае дзяцінства», таксама ў праграме «Мой МТС» рэалізаваная магчымасць фандрайзінгу з дапамогай USSD-нумара ў падтрымку анлайн-кансультавання псіхолагамі дзяцей, якія сутыкнуліся з кібербулінгам.

У рамках супрацоўніцтва з Міністэрствам адукацыі выпушчаная серыя відэаролікаў для старшакласнікаў і абітурыентаў з мэтай паўтарэння вучэбнага матэрыялу да цэнтралiзаванага тэсцiравання. Відэакантэнт сабраў больш за 62 тысяч праглядаў.

МТС запусціў бясплатны анлайн-курс #НавучыСваіхБлізкіх па інтэрнэт-пісьменнасці для людзей старэйшага ўзросту. Курс уключае практычныя заданні і адукацыйныя ролікі.

Акрамя ўласных ініцыятыў мабільны аператар падтрымаў і іншыя сацыяльныя праекты ў сферы адукацыі, культуры і спорту.

Папярэдняя навіна

Наступная навіна